سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی دانشمند در عمل به دانشش است . [امام علی علیه السلام]

  یکی از وسایل کاربردی در حمل و نقل و باربری وسایل و بارها در کارخانه و انبار ها لیفتراک می باشند. با توجه به قدرت بالایی که این وسایل دارند، بیشتر در امور ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل مصالح و ابزار ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع لیفتراک ها، لیفتراک کوماتسو می باشد که در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

امروزه یکی از وسایل کاربردی در حمل و نقل وسایل و بارها در کارخانه و انبار ها لیفتراک می باشند. با توجه به قدرت بالایی که این وسایل دارند، بیشتر در امور ساخت و ساز و همچنین حمل و نقل مصالح و ابزار ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع لیفتراک ها، لیفتراک کوماتسو می باشد که در ادامه با این دستگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.


لیفتراک کوماتسو

انواع لیفتراک

تاریخچه لیفتراک کوماتسو در ایران

لیفتراک کوماتسو فعالیت خود را در سال 1980 در ایران آغاز کرد. نقطه عطف مشترک بین شرکت کوماتسو ژاپن و بازار ماشین آلات ایران در همین سال بود. به این ترتیب که در همین سال ماشین آلات صنعتی و کشاورزی جدید شرکت کوماتسو معرفی شد که جایگزین ماشین قدیمی شده بود. از طرف دیگر در سال 1980 جنگ 8 ساله ایران با عراق شروع شده بود و با توجه به شرایط سیاسی و قطع شدن واردات محصولات مختلف از آمریکا و همچنین متوقف شدن مونتاژ بیل پوکلین از فرانسه و نیاز شدید ایران به ماشین آلات، همکاری بین شرکت کوماتسو ژاپن و ایران آغاز شد. در آن زمان ماشین آلات مختلف کوماتسو از جمله بیل های PC220 و PC200 به وسیله شرکت خیبر هاماراگ به ایران وارد شد.

در حوزه لیفتراکهای مختلف نیز همین اتفاق افتاد و لیفتراک کوماتسو در زمینه های مختلف در ایران استفاده شد. این لیفتراک ها عمدتا به وسیله شرکت های مختلف در زمینه بازرگانی ماشین آلات راهسازی به ایران وارد شد. این روند تا سال 1397 ادامه داشت اما از این سال دولت برای حمایت از تولیدات داخلی واردات لیفتراک کوماتسو را لغو نمود و این شرکت هیچ نمایندگی در ایران ندارد.

کوماتسو

کمپانی کوماتسو یکی از معروف ترین و معتبرترین کمپانی های تولید کننده تجهیزات انبارداری و ماشین آلات، عمران و راهسازی در سطح جهان می باشد. این کمپانی توانسته کلیه نیاز های انبارداری و صنعتی را توسط فروش لیفتراک و سایر ماشین الت صنعتی حمل و نقل برطرف کند. تامین نماید. در ساخت و طراحی لیفتراک کوماتسو از جدیدترین و مدرن ترین فناوری ها استفاده شده است.در هنگام خرید لیفتراک باید بدانید که برند کوماتسو مدل ها و انواع مختلفی دارد که تولید و به بازار عرضه شده است. کمپانی کوماتسو انواع مدل های ماشین راه سازی، ماشین های مجهز به بالابر برقی و لودر را در کاربری های متنوع تولید و به بازار عرضه می کند.

مشخصات لیفتراک کوماتسو

لیفتراک کوماتسو از نظر سوخت به چهار نوع متفاوت تقسیم می شود. این چهار نوع عبارتند از دوگانه سوز، دیزل، برقی و گاز سوز. انواع مختلف لیفتراک کوماتسو طبق استاندارد های جهانی طراحی و تولید می شود.

طراحی وزنه ها و دکل های عقب لیفتراک کوماتسو باید به گونه ای باشد که تعادل دستگاه به خوبی برقرار شود.

لیفتراک کوماتسو مجهز به اهرم های قوی و سیستم فرمان هیدرولیکی می باشد.

هنگام ساخت اتاق راننده لیفتراک به کلیه نکات ارگونومیک برای راننده توجه کرده اند.

دسترسی اپراتور لیفتراک کوماتسو و بازرس فنی به قطعات و اجزا دستگاه به آسانی قابل انجام می باشد.




لیفتراک کوماتسو

انواع لیفتراک

انتخاب لیفتراک کوماتسو

قابلیت ها و ویژگی های یک لیفتراک کوماتسو، قیمت نهایی آن را تعیین خواهد کرد. اما به طور کلی قیمت انواع لیفتراک به ابعاد آن، نوع سوخت آن، لوازم جانبی لیفتراک، توان موتور آن، سرعت حرکت آن، مصرف انرژی لیفتراک، تولید آلودگی، تعداد چرخ های آن و غیره بستگی دارد. نمایندگی های لیفتراک کوماتسو، علاوه بر وظیفه فروش مدل های مختلف لیفتراک با ظرفیت حمل بار متفاوت، وظیفه تامین لوازم و قطعات یدکی لیفتراک را نیز بر عهده دارند.


مشخصات فنی لیفتراک برقی کوماتسو

لیفتراک برقی کوماتسو در مدل های AE 50 / AM 50، BE 30 و PE تولید می شود. شرکت کوماتسو نسخه جدید لیفتراک های برقی خود را به موتور AC مجهز کرده است و با نام BE 30 تولید و به بازار عرضه کرده است. این نوع لیفتراک های برقی کلیه نیاز های انبارداری را برطرف خواهد کرد. لیفتراک کوماتسو سری BE 30، برای امنیت بیشتر طبق استاندارد و مقررات ISO 3691 تولید شده است. لیفتراک برقی کوماتسو، نیرو و انرژی خود را از برق موتور AC تامین می کند و همچنین قابلیت این را دارد که 2 تا 3 تن بار را بارگیری نماید. عملیات بارگیری در این دستگاه با ایمنی و راندمان بالا انجام می شود. لیفتراک کوماتسو 5 تن بزرگترین سایز لیفتراک است که برای بارهای بسیار با وزن بالا کاربرد دارد.

از جمله ویژگی های مهم لیفتراک کوماتسو مدل BE 30، می توان به موتور قدرتمند AC، کنترل راحت و ایمنی بالا، سیستم امنیتی قوی و طراحی منحصر به فرد، عدم تولید آلودگی هوا و آلودگی صوتی، مقاومت عالی بدنه لیفتراک کوماتسو در برابر آب، سیستم نظارت هوشمند، هشدار تخلیه شارژ باتری، چراغ جلو و عقب، تنظیم زاویه چرخش، صندلی راننده مجهز به کمربند ایمنی، بالابر اپراتور، قابلیت تنظیم شیب، قابلیت اتصال لوازم جانبی بر روی لیفتراک کوماتسو، سیستم سنجش حضور اپراتور بر روی لیفتراک، سیستم هشدار دهنده روغن موتور، قابلیت حرکت کردن بر سطوح شیب دار، قابلیت توقف روی زمین ناهموار و غیره اشاره نمود.

لیفتراک دیزل کوماتسو

یکی از محصولات دیگر کمپانی کوماتسو که بیشتر در فضاهای باز برای حمل و نقل بار با تناژ های بالا مورد استفاده قرار می گیرد، لیفتراک دیزل کوماتسو می باشد. این دسته از محصولات کوماتسو قابلیت حمل بار از 9 تن تا 40 تن را دارند. به طور کلی لیفتراک کوماتسو دیزلی پرکاربرد قابلیت بارگیری را از 9 تن تا 15 تن را دارند و با توجه به فناوری و تکنولوژی پنوماتیک کار می کنند. این فناوری برای کار در فضای آزاد و باز طراحی شده است.

لیفتراک دیزلی کوماتسو با وزن بالا و 15 تن تا 18 تن ظرفیت بارگیری نوع ویژه ای از لیفتراک ها هستند که ضریب امنیتی و ایمنی بالایی دارند. لیفتراک سنگین وزن کوماتسو دیزلی با ظرفیت بارگیری 22 تن تا 35 تن نوعی از لیفتراک ها هستند که برای کاربری های ویژه مورد استفاده قرار می گیرد. برای کاهش هزینه ها در حمل و نقل بار در صنعت های بزرگ مانند بارگیری در اسکله ها و بنادر توسط لیفتراک دیزلی سنگین وزن کوماتسو انجام می شود. این لیفتراک ها نیز از ایمنی بالایی برخوردار هستند.




لیفتراک کوماتسو

انواع لیفتراک

در این بخش سعی کردیم تاریخچه لیفتراک کوماتسو در ایران و همچنین انواع مختلف این لیفتراک ها را مورد بررسی قرار دهیم. همانطور که گفتیم لیفتراک ها انواع مختلفی دارند. اگر می خواهید از این دستگاه استفاده کنید باید دستگاه مد نظر خود را طبق کاربری آن انتخاب نمایید.